-- SEO

SEO’da Neler Yapılmalı, Neler Yapılmamalı

Arama motoru optimizasyonu yani herkesin bildiği adıyla SEO, dijital pazarlamanın gizemli alanlarından bir tanesi. İnsanlar Google’a bir şeyler yazar ve aradıkları bilgi sitenizde varsa sonuçlar arasında sizin sitenizi görürler, her ne kadar hikâye bu kadar basit gözükse de aslında olan bundan çok daha fazlası. SEO çalışmaları yazılım, içerik yönetimi, kullanıcı deneyimi, analiz ve backlink gibi bir çok süreci kapsıyor ve sitenizin arama motorlarında hayalini kurduğunuz sıraya yerleşip yerleşemeyeceğine karar veriyor. Tüm bu etmenlere bir de sürekli değişen arama motoru algoritmaları eklenince bir çok SEO Uzmanının bile başını ağrıtacak bir tablo çıkıyor ortaya.

Konu dijital dünyanın anahtarı Google ve diğer arama motorları olunca bu iş göz ardı edemeyeceğiniz bir gerekliliğe dönüşüyor. Her ne kadar koca SEO dünyasını bir yazıya sığdırmak gibi bir niyetim olmasa da size bu gizemli dünyanın kapılarını aralamanızı sağlayacak bir takım önemli ipuçları verip neyin faydalı neyin ise zararlı olabileceğinden bahsedeceğim 🙂

YAPIN: Başlıklara ve resimlere anahtar kelimelerinizi yerleştirin
En önemli anahtar kelimeleri sitenizin kodlamasında kilit noktalara yerleştirerek (title, h1, h2 gibi) zirveye giden yolda büyük bir adım atabilirsiniz. Nitekim Google sitenizi gezinirken özellikle bu bölgelere yerleştirilmiş anahtar kelimelere önem verecektir.

YAPIN: Bilindik ve güvenilir sitelerden link almaya çalışın
Arama motoru pazarındaki bir diğer önemli nitelik de sitenize gelen kaliteli bağlantılardır. Her ne kadar sizin sitenizden bahseden (sitenizin linkini paylaşan) her site işinize yarasa da yüksek sıralamaya sahip sitelerden gelen bağlantılar başarınızı daha olumlu etkileyecektir. Güvenirliği yüksek .edu .gov gibi siteler, haber ve medya siteleri en yüksek faydayı görebileceğiniz domainler arasında. İnsanların ilgisini çekip sitelerinde paylaşmasını sağlayacak içerikler oluşturarak ya da direkt olarak popülerliği yüksek sitelerden linkinizi yayınlamasını isteyerek bu SEO kriterinin hakkını verebilirsiniz.

YAPMAYIN: Siteyi anahtar kelime ile doldurmak
Madem Google anahtar kelimelere bakıyor; niye bunları sitenin koduna kimsenin görmeyeceği şekilde defalarca yerleştirmeyesiniz ki? Maalesef işler öyle kolay yürümüyor. Google sitenizi değerlendirirken yararlı ipuçlarını yakalamada ne kadar başarılıysa onu kandırdığınızı anlamada da bir o kadar başarılı. Bu sebeple sitenizi anahtar kelime çöplüğüne çevirmek yerine onları doğal dille yazılmış gönderilerinizin arasına serpiştirin. Aksinde kara listede adınızın çıkmasına hazırlanın.

YAPMAYIN: SPAM
En nihayetinde insanlar için bir site yapıyorsunuz arama motorları için değil. İnsanlara sitenize bir kez daha uğramaları için bir sebep sunmalısınız. Gece-gündüz SEO ile uğraşmak yerine belirli bir plana sadık kalarak hatta gerekirse bir yayın takvimi hazırlayarak sitenize düzenli ve kaliteli içerik girin. Yazarken amacınız SEO değil okuyucuların faydası olsun, SEO ancak böyle anlam kazanır.

YAPMAYIN: Art niyetli linklemelere göz yummayın
Backlinkler iyidir ama hepsi değil. Rakiplerini geçmek için koşmayı değil çelme takmayı deneyecek insanlar mutlaka karşınıza çıkacaktır. Spam sitelerden sitenize verilen linklerle bu kişiler sıralamanızı alt üst edebilir. Neyse ki Google Webmaster Araçları üzerinden bu linkleri reddedebilirsiniz. Bu hareket linkleri kaldırmasa da Google’ın haberi olmasını sağlayacaktır.

Yorumla

Yorum